La Cerimònia de la Llum - Iter Luminis | Lídia Pujol

Equip La Cerimònia de la Llum

Lídia Pujol (Direcció)

Lídia Pujol, una de las veus més singulars de l’escena catalana, ha publicat Iaie i Els amants de Lilith, dos treballs rebuts amb entusiasme pel públic i la crítica especialitzada. Les seves col·laboracions amb artistes com Brian Dunning (Nightnoise), Jackson Browne, Dulce Martín, Kepa Junkera, Lluís Llach i Mayte Martín, entre altres, l’han apropat a totes les vessants de la World Music. La versatilitat de la Lídia Pujol queda palesa en els seus espectacles en viu i ens els seus treballs discogràfics, on construeix una identitat pròpia i de marcat caràcter català a partir de la música tradicional jiddish, cèltica, medieval, sefardí i flamenca.


Dani Espasa (Direcció Musical)

Autor i productor musical d’enregistraments discogràfics i espectacles per artistes com Raimón, Mayte Martín i Lídia Pujol (Iaie, Els amants de Lilith), i reconegut investigador i intèrpret de música antiga, Dani Espasa també ha treballat en el món de la banda sonora cinematogràfica (Transiberian, 2008).


Mohamed Bout Ayoub

Cantant de la Orquestra Àrab de Barcelona, ha col.laborat amb grups i solistes com Lídia Pujol, Omar Sosa, Miguel Gil, Lucrecia i Omar Faruk, entre molts altres.


Efrén López

València, 1972. L’any 1998 funda, amb Mara Aranda, L’Ham de Foc, grup amb qui edita 3 discs i volta per tota Europa i Xina amb un èxit de públic i crítica completament inesperat i inusual en un grup que cantava en català i que només utilitzava instruments acústics. De la mà del projecte L’Ham de Foc, té l’oportunitat de col•laborar amb músics com Elena Ledda, Luigi Cinque, Os Ganhoes, Ross Daly o Estampie, a festivals de tot l’Estat Espanyol, França, Alemanya, Grècia, Holanda, Noruega, Bèlgica, Portugal, Luxemburg, Itàlia, Polònia i Xina. També participa en l’enregistrament de més de 10 discs de música medieval i del Renaixament de la Capella de Ministrers, grup amb el que ha recorregut prestigiosos escenaris d’Espanya, França, Portugal, Croàcia, Marroc, Tunísia, Egipte, Grècia i Itàlia.


Miquel Ángel Cordero

Molins de Rei, 1973. Músic contrabaixista multidisciplinar amb creativitat artística personal, ha treballat, entre d’altres, amb la Jove Orquestra de Catalunya, la Orquestra Acadèmia del Liceu, la Orquestra Simfònica del Vallès, i artistes com Lídia Pujol, Marina Rossell, Alfonso Vilallonga, Joan Manel Serrat, Noah i Luis Eduardo Aute.


Xavi Lozano

Badalona, 1969. Format musicalment al món clàssic i de la cobla, sempre ha estat en contacte amb tot tipus de música, de la tradicional a l’experimental passant per fussions de tot tipus. Especialitzat en aeròfons tradicionals, ha format part de manera estable o en forma de col.laboracions amb gran varietat de músics i projectes (Lluís Llach, Mªdel Mar Bonet, Lídia Pujol, Miquel Gil, Eliseo Parra, Jorge Drexler, Gerard Quintana, etcètera). És membre de FLADEM (Foro Latinoamericano para la Educación Musical).


Pau Marcos

Neix a Hostalric el 1982. Havent estudiat violí i piano descobreix a l’edat de dinou anys la viola de gamba, el seu repertori, i sobretot una per a ell nova manera d’apropar-se a la música dita antiga a la classe de Christian Sala al CNR de Perpinyà. El juny de 2008 surt del Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de Lyon amb el Diploma Superior i les felicitacions del jurat. Pau Marcos es troba al’iniciativadeprojectes com “Elogi de la follia”,del triode violes Chelys Consort, de l’Ensemble Charivarii de Mos Azimans. Ha realitzat també grabacions amb Marianne Muller (Zig-Zag Territoires), l’ensemble Musica Nova (aeon), i la Main Harmonique.


Mohamed Soulimane

Destaquen les seves col.laboracions al Marroc amb: Al Yanabi-Al Kaouakeb, Abdessadak Chekara y Amin Akrami, Layali al Arab, Sanabel, Al Hilal, Achabab, Al Bougaz i la orquestra andalusí del Conservatori de Música de Chefchaouen. A finals dels noranta es trasllada a Catalunya, onha realitzat unaintensa activitat,que abarca variats estils musicals com: raï, flamenco, gnawa, hiphop, música electrónica, sefardí, marroquí, oriental, de meditació, i fins i tot músicainfantil.És membre de la Orquestra Àrab de Barcelona.


Míriam Encinas

Creix en una família de músics, “els Trobadors i l’Arc en el cel”. Inicia els seus estudis amb Sara Parés, i obté el títol superior de flauta de bec al Conservatori del Liceu de Barcelona. Forma part dels grups “Evo” i “Joi de Trobat”, de música medieval, “Els Trobadors”, de música medieval i tradicional, i “Ensamble l’Albera”, de música antiga, entre d’altres.Ha fet nombroses col.laboracions amb: Ham de foc (gira “Cançó de dona i home”), Massada (grup de música sefardita), Möondo(ètnico-electrònica), i Lídia Pujol.


Aleix Tobías

Estudia bateria a l’Escola de Música de Badalona, amb Àlex Ventura i Tito Busquets, i perscussió amb Ernest Martínez.Ha tocat amb artistes i formacions com Coetus, Elisaeo Parra, Lídia Pujol, La Shica, Pau Riba, Marina Rossell. És co-creador del grup Tactequeté, amb el qual porta catorze anys de carrera.


David Casamitjana

Nasqué el 1964 a Barcelona. Des de fa 23 anys, es dedica exclusivament a l’enregistrament i sonorització de tot tipus de músiques. En clàssic, per la Orquestra Ciutat de Barcelona i Nacional de Catalunya, la Prague Symphony Orchestra, l’Orquestra de les Terres de Lleida i la Orquestra de cambra Gonçal Comellas, entre d’altres. En cançó, Joan Isaac, Rosa Zaragoza, Marina Rossell, Miquel Pujadó, Joan Manel Serrat, Raimon, Lluís Llach, Pi de la Serra. I per artistes internacionals com Paquito d’Rivera, Jeff Hamilton, Jean Pierre Derouard, Mark Turner, Geroge Moustaki i Franca Massu.


Gina Cubeles

Al llarg de la seva activitat professional com escenògrafa i il•luminadora ha treballat en diferents àmbits: Arquitectònic per l’Ajuntament de Barcelona realitza’n les il•luminacions del claustre l’antic convent de Sant Agustí i els patis del Museu Picasso. En l’àmbit escènic a treballat gairebé en tots els grans y petits espais teatrals de Barcelona, com El Teatre Lliure, sala Becket, Teatre Romea i Teatre Nacional de Catalunya. També en escenaris de festivals de prestigi internacional, com l’ Unió de Teatres d’Europa, Temporada Alta de Girona, el GREC Festival d’estiu de Barcelona, Festival Incanti Torino Itàlia. amb directors com Carme Portaceli, Rafel Duran i Ariel García Valdes, entre altres. En l’àmbit musical amb Lídia Pujol, Toti Soler, Orquestra del Teatre Lliure, Maite Martín, en escenaris de festivals com Festival Castell de Perelada, i Festival internacional de Música Electroacùstica Synthèse de Bourges, França.


Judit Vidal

De formació interiorista, recondueix la seva trajectòria professional cap al món del teatre, on s’especialitza en escenografia i en els aspectes tècnics. Durant la seva carrera professional, intercala activitats com el disseny i construcció d’escenografies i atrezzo, l’ambientació per teatre, cine, TV i publicitat, la coordinació tècnica, la regidoria d’espectacles teatrals i musicals, el disseny gràfic, i la col•laboració amb estudis d’arquitectura.


María Reyes

Las Palmas de Gran Canaria, 1969. Dissenyadora.Inicio la meva investigació professional vers el disseny dels espais formant-me com a interiorista a l’Escola Massana de Barcelona, continuo 4 anys de la mà  de Ramon Pujol i Roca aprofundint en alguns aspectes mes efímers de la meva professió: campanyes anuals de venda a través dels aparadors (Vinçon, Adolfo Domínguez, Sephora, J. Roca joiers,…); campanyes puntuals de venda mitjançant stands firals (Josep Lluscá, Aguadé Ceràmica,…) i en el disseny de espais expositius (Laus al Palau de la Virreina, Veus dels rius al Palau Robert, Reus 1900 al Museu Comarcal…). Seguidament, 12 anys descobrint el fet arquitectonic com a generador dels diferents conforts interiors en col·laboració amb CFA  arquitectes slp,  resolent estudis previs, redacció de projectes d’execució o direcció d’obres en àrees diverses des de l’arquitectura industrial, a l’arquitectura residencial, passant per arquitectura per ensenyament i restauració d’envolvents patrimonials. Encara ara en continua formació: en controls de qualitat vers la construcció conscient (PassivHaus i LEED), Execució i control d’execució de la calç grassa com revestiment de façana (Joystuc). Actualment col·laborant amb la Cerimònia de la Llum de Lídia Pujol, com a corresponsable de l’escenografía i de la direcció d’art.


Francesc Massip

Doctor en Història de l’Art (1986) i en Filologia Catalana (1999), professor de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona), i a l’Institut del Teatre de Barcelona; crític de teatre al diari Avui (Barcelona) i col·laborador habitual de les revistes Serra d’Or (Montserrat) i Drammaturgia (Roma).   Ha coordinat i realitzat la dramatúrgia de diversos espectacles de temes medievals i del Renaixement, entre els que destaquen: Mostra de teatre profà medieval (Barcelona, 1983); Lo Canonge Ester convida-festes (Barcelona, 1984); Petit retaule de Maria Assumpta (Barcelona 1987); Teatre dels Orígens (Girona, 1989); Misteri i Festa (Valéncia, 1989); Breviari de les vetlles del Nadal (Terrassa, 1989), De Tribus Mariis (Elx, 1990; Madrid 1992); La Colometa, cerimònia litúrgica medieval (Lleida, 1991); Laberint d’Arcàdia (Terrassa-Girona-Elx-Lleida, 1992); El Drac i la Poncella (Tarragona-Tàrrega-Barcelona-Itàlia 1994); Drames litúrgics de la Catalunya medieval (Abadia de Montserrat-Monestir de Pedralbes 1998); Visitatio Sepulchri (Madrid 2000), Tres Maries (Catedral de Manresa, 2001); Drames litúrgics a la Catalunya medieval (Catedral de Girona 2003); Drama Litúrgic de la visita al sepulcre (Barcelona-Vic 2005); Drama Litúrgic de l’Assumpció (Santa Maria de L’Estany 2006), i Drama litúrgic de la Nativitat (Santa Maria de L’Estany 2007). És autor de nombrosos articles, publicats en diversos llibres col·lectius i en revistes especialitzades, tant en català, com en alemany, anglès, francès, castellà, italià, portuguès o rus.


Almudena Blasco

Llicenciada en Història l’any 1999 a la Universitat Autònoma de Madrid, l’interès pel món cristià i musulmà li va fer plantejar la possibilitat d’estudiar a la Universitat de Lió. Posteriorment va decidir realitzar el seu doctorat a la Universitat Autònoma de Barcelona, on va obtenir el títol de DEA amb la tesina El vescomtat de Béarn, de Gaston el Bo a Gaston el Croat, 1070-1215. Aquest primer acostament a la casa de Béarn, a les seves relacions amb la casa d’Aragó i a la participació dels seus membres en diferents esdeveniments històrics, va cristal·litzar-se en la tesi doctoral Gaston IV, Vescomte de Béarn, 1070-1130, qualificada d’Excel·lent cum laude. En ella, a tall de biografia, s’analitzava no només a un personatge clau per entendre el trànsit de la primera a la segona edat feudal, sinó també, el paper de la dona en aquest mateix context històric, la concepció i la percepció de la guerra a finals del segle XI i principis del XII i la interpretació des de la metodologia que planteja l’antropologia històrica de diversos elements de la vida del personatge. Per tant, si la tesi és una síntesi de l’experiència acumulada en els primers anys de la seva carrera investigadora i docent, també és un clar exemple dels vectors d’investigació que caracteritzen la major part del seu desenvolupament en la docència, la investigació i la difusió cultural.

Ha impartit assignatures que van des de la Paleografia fins a la Història de les dones a l’Edat Mitjana. És precisament aquesta concepció multidisciplinària de la Història la que ha donat com a resultat varies vies de treball, que podem dividir, de forma global, en tres apartats: Món de la guerra i la cavalleria, Història del gènere i les dones i Relacions entre Islam i Cristandat.

Afegir un comentari

*

Twitter

Facebook

Reproductor

This container should display a .swf file. If not, you may need to upgrade your Flash player.